.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغییر اعضاي هيئت مديره بانك‌هاي كشور

به گفته نماينده مردم آمل، تمامي اعضاي هيئت مديره بانك‌هاي كشور تغيير مي‌كنند.

 عزت‌الله يوسفيان عصر پنجشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان آمل با تاكيد بر اينكه در بررسي معوقات بانكي مشخص شد بسياري از اين افراد با همكاري مسئولان و كارمندان بانك‌ها وثيقه‌ها را به قيمت‌هاي غيرواقعي ارزش‌گذاري كرده‌اند، افزود: فردي 120ميليارد تومان به نظام بانكي كشور بدهكار است اما مشخص شد در نظر دارد يك بانك خصوصي با 50هزار ميليارد تومان داير كند كه ستاد اعلام كرد مانع فعاليت اين بانك خواهد شد كه فرد به سرعت بدهي خود را پرداخت كرد.
به گفته وي بسياري با اين شرايط زماني كه فعاليت ستاد را درك كردند بدهي‌هاي خود را پرداخت كردند.
نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بانك‌ها بايد به مردم خدمات‌رساني كنند، تصريح كرد: بانك‌ها نبايد تنها به فكر اضافه كردن صفر و عدد درآمدي خود باشند بلكه بايد به پناهگاه مردم تبديل شوند.
وي با اعلام اينكه هم اكنون تمامي مديران عامل بانك‌هاي دولتي كشور براساس دستور ستاد تغيير كرده اند، اظهار داشت: براساس آخرين مصوبه اين ستاد همچنين تمام اعضاي هيئت مديره بانك‌هاي كشور نيز تغيير خواهند كرد.

* معوقات بانكي به اندازه يك چهارم نقدينگي كشور است
نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه معوقات بانكي كشور 50هزار ميليارد تومان است، افزود: به اندازه يك چهارم نقدينگي كشور معوقات بانكي در كشور وجود دارد و هيچ نظام اقتصادي نمي‌تواند اين بار سنگين را تحمل كند.
وي با بيان اينكه 6هزار ميليارد تومان از معوقات بانكي در اختيار 43نفر در كشور است، اظهار داشت: از ميزان معوقات بانكي كشور 2هزار ميليارد تومان نيز در اختيار 41 نفر قرار دارد.
يوسفيان ادامه داد: 84نفر نيز در كشور به عنوان شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي 8 هزار ميليارد تومان معوقات بانكي را در اختيار دارند.

* 300هزار هكتار زمين دولتي به صورت تعارفي واگذار شده است
نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه 3 ميليون و 300هزار هكتار از اراضي دولتي در سال‌هاي گذشته واگذار شده است، خاطرنشان كرد: يك و نيم ميليون هكتار به مراكز دانشگاهي، شهرك‌هاي صنعتي و موارد مورد نياز ديگر اختصاص يافته است.
وي با بيان اينكه اما 5/1ميليون هكتار ديگر ديگر بدون دلايل كافي به بخش‌هايي واگذار شده است، تصريح كرد: از اين ميزان 300هزار هكتار به صورت تعارفي يعني چون مدارك و مستندات زمين‌ها مشخص نبود به آشنايان و افراد وابسته بدون دليل و سند واگذار شده است.
يوسفيان افزود: در بررسي معوقات بانكي مشخص شده است فردي به عناوين مختلف زمين‌هاي دولتي را دريافت كرده و آن را به عنوان وثيقه در بانك گرو گذاشته و وام‌هاي ميلياردي دريافت كرده است و اكنون كه وي ديون خود را پرداخت نمي‌كند وثيقه نيز به دليل دولتي بودن هيچ ارزشي ندارد.
وي يادآور شد: اين اراضي در حال بازپس‌گيري هستند.
به گزارش فارس، يوسفيان با اعلام اينكه معوقات بانكي، زمين خواري، گمركات و فرارهاي مالياتي از مصاديق مفاسد اقتصادي در كشور شناخته شده اند، افزود: هم اكنون ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي بخش معوقات بانكي و زمين خواري را در دستور كار خود قرار داده است.
يوسفيان با اشاره به اينكه كل نقدينگي كشور كه به عنوان اسكناس چاپ مي‌شود و در اختيار توليدكنندگان ومزدبگيران قرار مي‌گيرد 220هزار ميليارد تومان است، تصريح كرد: اين ميزان هيچ نوساني ندارد و بدون پشتوانه اسكناس هيچ نقدينگي به كشور اضافه نمي‌شود زيرا هر يك اسكناس اضافي تورم را در پي خواهد داشت.
وي با بيان اينكه چاپ هر يك اسكناس بدون پشتوانه يك فساد عظيم اقتصادي است، يادآور شد: در سال‌هاي گذشته در يك دوره‌اي هر بانك چند برابر نقدينگي خود اقدام به چاپ تراول چك كرد كه تورم زيادي را ايجاد كرده بود اما اين امر از سوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي ممنوع شد و هر بانكي كه خواهان استفاده از تراول چك در مبادلات روزانه خود است به همان ميزان بايد نقدينگي آن را به بانك مركزي به عنوان تنها مرجع چاپ تراول چك پرداخت كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.